Încă o premieră naţională marca BT: plăţi între persoane via Facebook!

Cristian Pavelnoiembrie 18, 20135min2920

BT

Banca Transilvania a lansat astăzi o aplicație simplă şi utilă, disponibilă pe Facebook, prin intermediul căreia clienții băncii cu conuri în respectiva reţea de socializare pot transfera bani între ei folosind o secvenţă de internet internet sau mobile banking a băncii şi datele de cont Facebook ale cunoştinţei-destinatar.

Serviciul Facebook Payments sau, prescurtat şi mai spectaculos – Facebank, funcţionează uşor şi sigur pornind de la o sesiune de internet banking a plătitorului, care trebuie să fie client BT şi deţinător al unui cont Facebook. Plătitorul trebuie să-şi aleagă prietenul/cunoştinţa caruia doreşte să-i transfere bani, să selecteze contul din care vrea să facă plata, suma şi timpul alocat beneficiarului pentru a confirma primirea banilor (6, 12 sau 48 de ore).

„Sucursala” BT Facebank, serviciul prin intermediul caruia clientii care folosesc BT24 internet banking pot efectua transferuri de bani folosind Facebook, a fost lansată în contextul în care serviciul de internet-banking al BT a atins performanţe notabile: 360.000 de utilizatori (adică deja 16% din nunărul total de clienţi băncii), cu 23% mai mulţi utilizatori ai serviciului BT24 decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, ce au determniat o creştere de 35% a numărului de tranzacţii derulate prin Internet Banking şi Mobile Banking şi un salt de 30% a valorii respectivelor tranzacţii.

„Banca Transilvania a fost printre primele instituţii bancare prezente pe Facebook încă din anul 2009. Actualmente, am ajuns la un număr de 280.000 de fani! Dintre aceştia, 41% au între 18 şi 24 ani, 29% au între 25 şi 34 ani, iar 15% între 35 şi 44 ani. Decizia de a lansa acest serviciu de transfer bancar are la baza observaţia conform căreia profilul clienţilor tineri ai băncii (25-34 de ani) corespunde cu profilul utilizatorilor tineri de Facebook, cel mai probabil cei care ar putea sa profite de acest serviciu. 30,2% dintre utilizatorii de Facebook din România au între 25 şi 34 de ani, 29% dintre fanii Banca Transilvania pe Facebook se află în acelaşi interval de vârstă, 30,63% dintre utilizatorii BT24 si 20% dintre clienţii băncii”, a explicat Gabriela Nistor, directorul general adjunct al Departamentului Retail Banking din cadrul Băncii Transilvania.

Aplicaţia a fost posibilă pe seama colaborării cu firma specializată IND Group, un  partener tradițional al băncii clujene, căreia i-a furnizat o soluție de internet și mobile banking cu multiple facilități, care acum se extind, în premieră pentru România, și în mediul rețelelor sociale. IND a lansat plățile prin Facebook în urma cu un an, cu prima bancă online din Polonia, Alior Sync.

În cadrul evenimentului, Banca Transilvania a mai lansat astăzi alte două servicii noi: SMS payments şi e-mail payments, care permit realizarea de transferuri bancare din platforma BT24 fără a cunoaşte contul beneficiarului, ci doar numărul de telefon sau adresa de e-mail, iar procedura de transfer al banilor este asemănătoare cu cea care utilizează Facebook. „Securitatea plăților prin Facebook, SMS sau e-mail se face, la fel ca în cazul plăților bancare online, prin introducerea unei parole unice (OTP) primită prin SMS sau prin token clasic”, a conchis Marius Flore, director al Departamentului Canale Electronice din Banca Transilvania.

Lasa un Comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Despre Noi

Piaţa Financiară radiografiază economia României, oferind analize complete şi premiază anual cele mai importante realizări în cadrul piețelor monitorizate.


CONTACT



Newsletter