Agricola a înregistrat în T1 o creştere de 19% a cifrei de afaceri

piatafinaprilie 20, 20166min3290
Grigore Horoi 1

Grigore Horoi 1Dacă în primul trimestru al anului 2015, Grupul de firme AGRICOLA înregistra o creştere a cifrei de afaceri de 2% faţă de 2014, după primele trei luni ale acestui an, creşterea cifrei de afaceri este de 19% faţă de anul trecut, ajungând la circa 165,555 milioane lei.

Accelerarea ritmului de creştere este determinată de creşterea volumelor vândute şi, respectiv, a cifrelor de afaceri înregistrete de companiile grupului realizează principalele categorii de produse comercializate sub brandul AGRICOLA, respectiv: Agricola internaţional – carne pasăre, SALBAC – salamuri crud-uscate şi specialităţi din carne, EUROPROD – semipreparate şi produse ready-meals din carne şi vegetale.

Cifra de afaceri a companiei Agricola Internaţional atinge, după trei luni, 99,643 mil lei, faţă de 80,542 lei anul trecut.

Vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2015, iar în valoare cu 17%, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa europeană. “Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creştere a volumelor şi a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susţinut de un preţ de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venită din ţări membre ale UE la preţuri (şi calitate!) de destocare au influenţat evoluţia firească a pieţii în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni şi al teritoriului rămas la dispoziţia acestora pentru investiţii, creşteri salariale, ş.a.m.d.

La carnea de porc în viu preţurile s-au poziţionat la un minim istoric: 3,5 lei/ kg viu, adică puţin mai mult de jumătate din cost!…”, a arătat Grigore Horoi (imagine), preşedintele AGRICOLA Bacău.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primul trimestru cu 28%, ajungând la 26,887 mil lei (faţă de 20,915 mil lei în 2015), în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere la acest început de an: 33,28% creştere în valoare, respectiv 32,32% în volum. Pentru prima dată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor vândute, de 18%, după trendul de scădere înregistrat în piaţa internă în ultimii ani. „Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni şi suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu AGRICOLA îşi pătrează poziţia de lider detaşat în segment, cu o cotă media de piaţă de 50% de câţiva ani buni. Finalizăm după jumătatea acestui an o noua investiţie de creştere cu 35% a capacităţii de producţie a salamurilor crud-uscate”, precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28% (8,089 mil lei faţă de 6,300 mil lei în Q1 2015). Vânzările acestor produse au înregistrat 17 % creştere în volume, respectiv 27,64% creştere valorică.

„Vorbim în continuare de o uşoară revigorare a pieţei şi de creşterea exporturilor la această categorie de produse”, arată preşedintele AGRICOLA Bacău.

Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 2% mai mare decât anul trecut (7,491 mil lei). În primele trei luni din 2016 au fost vândute 15,367 mil. ouă proaspete, cu un preţ mediu mai mic cu 14% faţă de preţul înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia. „La ouă consum, tot ca urmare a reacţiilor pieţii la schimbările geopolitice, preţurile au atins niveluri nefiresc de mici, asta şi pe fondul atitudinii nefireşti a organelor abilitate să protejeze consumatorii, care nu au intervenit la intrarea în piaţa internă a unor produse cu o calitate cel puţin discutabilă… ”, a adăugat Grigore Horoi.

Compania Agricola Magazine SRL a a menţinut în 2016 cifra de afaceri înregistrată şi în primul trimestru al anului trecut,, 6,800 mil. lei, cu aceleaşi 35 de magazine în care operează.

piatafin


Lasa un Comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Despre Noi

Piaţa Financiară radiografiază economia României, oferind analize complete şi premiază anual cele mai importante realizări în cadrul piețelor monitorizate.


CONTACT



Newsletter